Webshop integrerat med kassasystemet

Den stora utmaningen är sammankopplingen mellan butiksdatasystemet och E-handeln. Vissa butikskedjor går från enbart butiker till att komplettera med E-handel. Andra har börjat med E-handel och öppnar sedan även butik. Kombinationen med båda kanalerna är vad många idag satsar på för att möta kunderna på olika plan. Många har separata system med stor manuell hantering mellan systemet som kan skapa saldofel och skapa irritation och onödig administration. Alternativt så läggs stora pengar på att bygga och underhålla en extern integration.

Vi använder Woocommerce

Polygon erbjuder en med butiksdatasystemet integrerad webshop baserad på Woo Commerce E-handelsplattform. Woo Commerce med Word press som publiceringsverktyg är marknadsledande i världen inom E-handeln och utgör idag en säker och stabil bas.  Kostnaden hålls nere till ett minimum genom att söka färdig integrerade lösningar; butiksdatasystem och webshop. Fördelarna med en integrerad webshop är;

  • Minimerad totalkostnad
  • Artikel- och prisstyrning från en plats (butiksdatasystemet)
  • Lagerstyrning med rätt saldon i både butiken och i webshopen
  • Effektiv orderhantering och logistik som minimerar driftskostnaden

Fördelar med Woocommerce

Butiksförsäljning med integrerad webshop skapat i WooCommerce möjliggör full kontroll, låga driftskostnader, minimal logistik och ger möjlighet för kunden att få en sömlös omni-kanal upplevelse.  Vill kunden söka produkt- och prisinformation på internet för att sedan besöka butiken? Attraheras kunden av erbjudandet på webshopen och beställer den där för att sedan hämta upp den i butiken (Click & Collect). Gör kunden ett spontanbesök i butiken men funderar sedan över erbjudandet och beställer samma produkt över nätet från butikens webshop eller guidas kunden i butiken till lämplig produkt på butikens webshop och får produkten hemskickad? Möjligheterna är många idag men det viktiga är att sätta kunden och kundens upplevelse av butiken/webshopen i centrum. Kundens nöjdhet med köpet är det som skall styra vilket IT-stöd som skall erbjudas i denna process.

Hur fungerar PRS kassasystem för webshoppar?

Gör som tex Johanssons Skor AB, koppla ditt butiksdatasystem PRS till din Webshop. Bildfiler, artikelinformation, priser, reakampanjer och lagersaldon integreras med webshopen. Webshopen styrs från artikelkortet. Priser, texter och erbjudanden läggs upp i butiksdatasystemet och är samma i både butikskassan och i webshopen. När en weborder kommer in och betalas via tex Klarna säljs varan och tas då bort från det tillgängliga lagret. Hanteringen blir smidig och butiken riskerar inte att man säljer en vara på nätet som inte finns – givet att de interna rutinerna följs. Om en viss storlek är slut i butiken så visas den inte som tillgänglig på webshopen – allt är ihopkopplat med minimal administration. Se nedan en av våra många webshopar som är kopplade till butiksdatasystemet PRS;

www.johanssons.se

Smart affärssystem som funkar till butik och e-handel

Vi hjälper dig att nå din kund både fysiskt i butiken och via internet. Omnikanal- strategier, dvs en kombination av parallella säljkanaler för att nå kunden, stöds av PRS och vi på Polygon är experter på att ge dig de bästa råden för din verksamhet och den viktiga integrationen mellan butik och näthandeln.

Enkel lagerhållning med ett system

Lagerhållningen sker i detta integrerade och sammankopplat system. Genom ett köp via webshopen skall saldot uppdateras i realtid i butiken. Det får man genom integrerad webshop.

Detta blir ett smart affärssystem som fungerar till butik och e-handel genom sammankopplingen

Klarna, kort och betalning i butik

Det är helt avgörande med säkra betalningslösningar.  Betalningen på webshopen sker med faktura, kort eller bankID via Klarna checkout, Ecster Pay, Dibs eller liknande E-handelsbetalningslösning medan betalning i butiken sker via kortbetalning, Mobilapp, kontant, swish eller via present- och tillgodokort. Alla dessa lösningar är godkända och integrerade med kassasystemet.

Varför välja polygon?

Polygon hjälper butiker och butikskedjor till bra lösningar för både butikdriften, E-handelslösningen och sammankopplingen däremellan så att helheten optimeras. Merförsäljning sätts i fokus och konsumentens upplevelse är målet. Verktyget för oss är daglig användarsupport med joursupport helger och kvällar. Polygon finns aldrig länge ifrån sina kunder än avståndet till tangentbord och skärm. Polygon deltar in detaljhandels resa mot tillväxt och nöjda konsumenter.